|

نقد و بررسی کتاب The Code Breaker، همه چیز درباره کتاب کد شکن

کتاب The Code Breaker

کتاب The Code Breaker اثری در ژانر بیوگرافی از نویسنده محبوب و پرفروش والتر آیزاکسون است. طرفداران این نویسنده از مدت‌ها پیش به‌دنبال خرید نسخه اصلی The Code Breaker از آمازون هستند چون قدرت نویسندگی و روایت هیجان‌انگیز این نویسنده برای آن‌ها جذابیت دارد.

این کتاب هم مانند دو کتاب دیگر این نویسنده به اسامی «لئوناردو داوینچی» و «استیو جابز»، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها شده است. موضوع کتاب در مورد زندگی جنیفر دودنا است. کسی که با اختراع  یک فناوری اختصاصی، به ما امکان دستکاری ژن‌ها را می‌دهد.

کتاب The Code Breaker با عنوان «کد شکن» در فارسی ترجمه شده است. منظور از کد در اینجا DNA است، زیرا با اختراعی که دکتر دودنا انجام داده ما می‌توانیم ژن‌ها را اصلاح کنیم یا حتی تغییر بدهیم.

با خرید کتاب The Code Breaker از اینجاپلاس امکان همراهی با پستی و بلندی زندگی زنی را دارید که علی‌رغم همه تبعیض‌های جنسیتی توانست فناوری انقلابی تغییر ژن یعنی CRISPR را بسازد. شما می‌توانید با دانلود The Code Breaker از جنیفر دودنا الهام بگیرید و در زندگی خود تغییری به بزرگی تحولی که او در علم ایجاد کرد، رقم بزنید.

خلاصه کتاب The Code Breaker

خرید کتاب The Code Breaker

 

یک روز وقتی جنیفر دودنا کلاس ششم بود. پدرش به او یک کتاب به اسم «مارپیچ دوگانه» هدیه داد. جنیفر ابتدا فکر کرد که این کتاب هم یکی از کتاب‌های معمایی مورد علاقه او است. ولی کتاب در مورد DNA بود.

وقتی جنیفر در یک آخر هفته بارانی کتاب را خواند، فهمید که به نوعی درست فکر می‌کرده است. چون دنیای ژن و DNA برای او مثل یک معمای شیرین بودند. او همان‌طور که صفحات را با سرعت طی می‌کرد، مجذوب هیجان شدید رقابت برای کشف رمز زندگی شد. با این‌که مشاور دبیرستان جنیفر، به او و دوستانش گفته بود دخترها هرگز دانشمند نمی‌شوند، او از تلاش برای هدف‌هایش کنار نکشید.

این کتاب اطلاعات خوبی به ما در زمینه ژنتیک و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه و جدال بین دانشمندان برای اختراعات می‌دهد. شما برای خرید کتاب اورجینال The Code Breaker با قیمت مقرون به‌صرفه، می‌توانید از اینجاپلاس اقدام کنید.

اشتیاق جنیفر دودنا برای فهمیدن چگونگی کار طبیعت باعث شد او تحقیقات کوچک را به یک اختراع بزرگ و انقلابی به اسم  CRISPR که مهم‌ترین پیشرفت بیولوژیکی از زمان کشف ساختار DNA است، تبدیل کند.

CRISPR ابزاری با کاربری آسان است که می‌تواند DNA را ویرایش کند. این ابزار هم‌اکنون دری به دنیای جدیدی از معجزات پزشکی و سوالات اخلاقی را باز کرده است.

 

ویدیو معرفی کتاب The Code Breaker از زبان نویسنده کتاب 

 

 

 

سفری شگفت‌انگیز با کتاب کدشکن

The Code Breaker

 

زمان خواندن کتاب The Code Breaker چنین سوالاتی ممکن است در ذهن شما شکل گیرد.

آیا باید از قدرت‌های جدید برای دستکار ژن های خود استفاده کنیم تا کمتر در معرض ویروس‌ها قرار بگیریم؟ در مورد پیشگیری از افسردگی چطور؟ آیا باید به والدین اجازه دهیم در صورت توان مالی، قد یا عضلات یا ضریب هوشی فرزندانشان را افزایش دهند؟

مسائل اخلاقی که پیش می‌آیند، گاهی برای روند مطالعات مشکلاتی ایجاد می‌کنند. دودنا در کتاب شخصا به مقابله با بحران‌های اخلاقی پرداخته است.

توسعه CRISPR و رقابت برای ایجاد واکسن برای ویروس کرونا، سرعت حرکت ما را به سمت انقلاب بزرگ بعدی در دنیای نوآوری، افزایش خواهد داد.

نیم قرن گذشته به عصر دیجیتال اختصاص داشت که بر پایه ریزتراشه، کامپیوتر و اینترنت استوار بوده است. اکنون ما با کشف CRISPR در حال ورود به یک انقلاب علوم زیستی هستیم.

در آینده فرزندان افرادی که در رشته برنامه‌ نویسی دیجیتال تحصیل می‌کنند به افرادی که کد ژنتیکی را مورد مطالعه قرار می‌دهند، خواهند پیوست.

جنیفر دودنا و همکارش امانوئل شارپنتیه، جایزه نوبل ۲۰۲۰ را به پاس این اختراعات ارزشمند انقلابی بردند. داستان کتاب او یک «داستان کارآگاهی جذاب» است که عمیق‌ترین شگفتی‌ها را در بر می‌گیرد. داستانی از خاستگاه حیات تا آینده گونه ما.

داستان جنیفر می‌تواند الهام‌بخش ما باشد تا برای رسیدن به اهداف بزرگ خود در زندگی تلاش کنیم. با خرید کتاب انگلیسی کد شکن از اینجاپلاس، چنین انگیزه‌ای را به خود هدیه دهید.

نقد کتاب The Code Breaker

کتاب The Code Breaker

 

 

در ادامه تعدادی از نظرات مجلات معتبر و نویسنده‌های مشهور را آورده‌ایم.

روایت واضح آیزاکسون مانند یک داستان پلیسی است. او یک متفکر انقلابی را به تصویر می‌کشد که در دوران نوجوانی در هاوایی به او گفته شد که دختران دانشمند نمی‌شوند. با وجود این، او سماجت کرد و شد.مجله Oprah.com
کد شکن تلاقی یک نویسنده عالی، یک موضوع عالی و یک زمان‌بندی عالی را نشان می‌دهد. در نتیجه به‌طور قطع مهم‌ترین کتاب سال است.تریبون ستاره مینیاپولیس
ایزاکسون فرآیند اختراع علمی، از جمله نقش شانس را به‌خوبی به تصویر می‌کشد. جرقه‌های الهام، اهمیت کنفرانس‌ها که مانند دیگ خلاقیت هستند، رقابت، گاهی دوستانه، گاهی کمتر و حس هدف مشترک، همه و همه در روایت او به خواننده منتقل می‌شوند. The Code Breaker توصیفی از یک رقص با موسیقی زمان است که مراحل آن را موارد بالا تشکیل می‌دهند. مراحلی که با چارلز داروین و گرگور مندل شروع شدند و هیچ نشانی از پایان ندارند.مجله اکونومیست
آیزاکسون همه چیز را با قلم شفاف همیشگی خود بیان می‌کند. کتاب او سریع، قانع کننده و حتی خنده‌دار است. شما با درک عمیق‌تری از خود علم و نحوه انجام آن، به اضافه شیطنت‌های نویسنده روبرو خواهید بود.واشنگتن پست
کد شکن به عنوان یک داستان کارآگاهی جذاب، با جاه طلبی‌ها و دشمنی‌ها، آزمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، برندگان جایزه نوبل و افراد خودآموخته در یک کلام عالی است. این کتاب انسانیت مشترک بین ما را بررسی می‌کند، بدون این‌که علم را نادیده بگیرد و خود گواهی بر نبوغ ایزاکسون در نویسندگی است.مجله O
کتاب The Code Breaker به طرز ماهرانه‌ای تاریخچه CRISPR را روایت می‌کند. همچنین موضوعات بزرگتری مثل ماهیت کشف، توسعه بیوتکنولوژی، تعادل خوب بین رقابت و همکاری که بین بسیاری ا‌ز دانشمندان جریان دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.New York Review of Books

 

دیدگاهتان را بنویسید